Thursday, August 26, 2010

the main attraction at gallery Sintra, David Carlsson…

sintra
presenterar
keramiker
DAVID CARLSSON
28 augusti – 21 september 2010

David Carlsson "Lacrimosa"

Inför den här utställningen har jag arbetat med utgångspunkt i vardagens bedrövligheter. Det handlar om sorg och smärta men också om förändring och om skönhet mitt i eländet. Allra mest handlar det nog kanske om sådant man är rädd skall hända.

I mitt konstnärliga arbete intresserar jag mig ofta för kontraster och kombinationer. Det kan röra sig om dröm och verklighet, strävan och resultat eller upprepning och avbrott. Jag återvänder gärna till vardagen där jag fascineras av såväl rutiner och vanor som längtan efter en annan tillvaro. Med utgångspunkt i keramiska material och referenser vill jag skapa bilder och objekt som gärna får vara både poetiska och tydligt berättande.

På utställningen visas verk som tar avstamp i vardagsmiljön. Med denna som scen försöker jag berätta om svåra och hemska saker på ett förhoppningsvis nära och personligt plan.

http://sintrakonsthantverk.blogspot.com/


No comments: