Saturday, November 14, 2015

med facit i handen...

Orsak och verkan... Det är inte jag som har "fel" inställning, 
det är omständigheterna som gjort mig svag,  i detta fall en person
som är just "omständigheten".





Allvar och humor.

Ni som tittar in här på min blogg och undra över alla mina små knepiga "ångestgubb" teckningar som dyker upp med jämna o ojämna mellanrum, vill jag bara förtydliga... 
Jag använder mig av detta redskap som konstnär, att uttrycka mig i bild, för att belysa för mig själv, först å främst... förstå och tydliggöra kan vara ledord i detta, MEN jag vill samtidigt dela med mig av en känsla av svaghet, ångest, utanförskap bakbundenhet etc som följer av att man drabbas av orättvisor som man inte kan hantera, som leder en mot förtvivlan, mot svaghet, ledsenhet och trötthet och tvivel på sig själv. Jag vägrar tro att jag är den enda som känner så här någon gång i livet, jag tror att det är allmängiltigt och behövs lyftas i olika skepnader och former, och det här är mitt sätt att med enkla medel, belysa och lyfta detta. 
Förhoppningsvis så är det några som känner igen sig, förhoppningsvis är det några som inte känner igen sig, men som blir lite "klokare" över våra känslor, förfall osv.


No comments: