Sunday, January 24, 2016

hört på tv...

Såg ett program som gästades av Susanna Alakoski, där använde hon denna sammansättning av ord för att beskriva sitt liv, eller vådan av... En väldigt fin sammansättning som säger väldigt mycket tycker jag, vi pratar ofta om livskris, men saker har också ett pris i våra liv.

En annan mening som jag också la på minnet i denna intervju var "Jag var inte skuld till det jag blev utsatt för" - "Utåt sett kan det se ut att man klarat sig".

Samt; "Dom ville oss inte illa, dom kunde oss bara inte väl"... Hur fint beskrivet är inte det, starkt att inte bli bitter över sin situation, att se med viss klarhet på det som hänt och förstå att de kunde inte mer...

Tyvärr har jag inte läst något av Susanna Alakoski eller sett, för mig känns det för smärtsamt att ta del... men jag imponerades av hennes styrka under intervjuns gång och blev nyfiken på att ta itu med hennes böcker och se vad som sker där.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Susanna_Alakoski

No comments: