Tuesday, May 24, 2016

Stefan Thunström, nu nära Göteborg...

Stefan Thunström – Monsternallar

28 maj – 14 augusti 2016
Plats: Mölndals stadsmuseum
I anslutning till utställningen Gosedjur ställer Stefan Thunström ut sina nallar, som är långt ifrån gosiga, i museets yta 45 kubik. Stefan beskriver sina skapelser:
Jag skapar monster och andra påhittade djur. Jag leker med färger, former och material från skogen, gamla bondgårdar och lyxiga möbeltyger från bland annat Designers Guild i London. Jag lägger den färdiga dockan en stund på grillen för att få det brända, smutsiga och slitna utseendet.
Det är en salig röra där jag går och står, det är kaos i huvudet och där jag är men det är så jag jobbar.
Min ateljé ligger i utkanten av Sundsvall och då i ett gammalt mentalsjukhus som för en tid sedan byggdes om till kontor, skola och ateljéer. Hela huset är en stor inspirationskälla till mitt skapande. 



Monsternallar, av Stefan Thunström. Utställning i 45 kubik.


https://www.molndal.se/medborgare/upplevaochgora/kultur/molndalsstadsmuseum/extra/pagang/stefanthunstrommonsternallar.5.68dc3569154a225f75a8606.html

No comments: